A fotn lthat Hayabust a Custom Sportbike Concepts alkotta meg, vlaszknt a Weld Racing Wheels szinte lehetetlennek tn kihvsra. Nemcsak akkoriban szmtott a nemzet els extra szles gumiabroncs sport motorjnak megtisztel cmre, mg napjainkban is egyike a legnagyszerbb gpeknek.
Amikor a megrendelsre kszl sport motorokrl trtnik emlts, akkor elszr is a nagy gumiabroncsokra, msodszor pedig a tnylegesen nagyon nagy gumiabroncsokra gondolunk. Amikor pedig a nagy gumiabroncsokkal felszerelt sportbike-ra gondolunk, akkor mindenkppen az Orlando, Florida llambeli Custom Sportbike Concepts jut esznkbe, mely mr a kezdetektl a sznre lpett ebben a mfajban.
A Suzuki Hayabusa Custom Sportbike Concepts 2003-as kivitelezse 240-es szrij hts gumiabroncsokkal egyrtelmen a valaha is gyrtott szles gumiabroncs sportbike-ok legels pldnya.
Ez mg akkor is igaz, ha napjainkban mr nem szmtanak klnlegessgnek a 300, 330 vagy 360 mm-es hts gumiabroncsokkal gyrtott sport motorok sem. Ezekrl a kt vvel ezeltti modellekrl azonban mg senki sem hallott, amikor a Custom Sportbike Concepts bemutatta az els 240 mm-es gumiabronccsal elltott motorjt. Akkoriban gy tnt, hogy a 240 mm a maximum, amit a gyrtk a gumiabroncs szlessgnl kivitelezni tudnak milyen naivak is voltunk!
gy jtt ltre teht ez a gynyr fekete.Busa, amit a fotn is megcsodlhatnak. Mikzben utlag mr egyltaln nem gnyoldhatunk a 240 mm-es gumiabroncsokon, mgis a Busa 10,5 hvelykes hts kerkre szerelt 280 mm-es gumiabroncsa volt az, ami divatot teremtett orszgszerte. Ugyanakkor ezzel arra is bztatta a gyrtkat, hogy a szinte lehetetlennek tn szlessgi hatrokat a napjainkra elrtekig tgtsk tovbb.
Ez az egsz rlet a choppereket favorizl 2003-as V-Twin Expo-n kezddtt egy beszlgetssel, ami Arnie /a Tricky Air & Billet-tl/, valamint Taylor Weld /a Weld Racing Wheels-tl/ kztt zajlott le. k ketten ppen arrl a Custom Sportbike Concepts 240-es Hayabusjrl beszlgettek, amelyik 8,5 hvelykes hts kerkkel rendelkezett. Weld azt lltotta, hogy egy 10,5 hvelykes kerk felszerelse egy sport motorra teljesen kivitelezhetetlen. Arnie ezen elbb elgondolkozott, majd felhvta Nick Angladt a Custom Sportbike Concepts-tl, hogy mondja ki a vitban a vgs szt. Anglada, aki soha sem riadt vissza egy megrendel kihvstl, azt vlaszolta, hogy brmi lehetsges. Pont kapra is jtt neki ez a megrendels, mivel ppen egy vadonatj Hayabusa motor projektt kezdte nzegetni, valamifle inspircira vrva, mieltt sztszedn. Weld rharapott a csalira s beleegyezett, hogy szponzorlja a projektet – ez magyarzza a Weld lg jelenltt a motortankon. Rgtn el is kldtt Angladnak egy kszletet a Weld kerekekbl, hogy minl hamarabb neki kezdhessenek a munknak. El is kezddtt
Csupn csak azrt, mert Anglada gy gondolta, hogy a terv kivitelezhet, mg egyltaln nem tnt ez egy nagyon knny munknak. A Weld kerk 18 hvelykes tmrje pedig csak mg tovbb bonyoltotta a feladatot. Abban az idben ugyanis senki sem foglalkozott extra szles hts kerkhez val gumiabroncsok gyrtsval. Az tlagos mret, mint a cruiserek esetben is, a 17 hvelykes tmr volt. gy teht Angladnak egy olyan kerk kszlet llt a rendelkezsre, amely a Harley Davidson Dyna Wide Glide-hoz passzolt. Radsul, Weld a motort 3 hten bell akarta kszen ltni, hogy bemutathassa a Daytona Beach-i Bike Week-en. Nagyon szortott teht az id.

Elsdleges feladatknt egy olyan lengkart kellett ltrehozni, amelyik kpes lesz a hts kerk megtartsra. Anglada bartai a Trac Dynamics-nl ezt meg is oldottk nagyon rvid id alatt. A lengkart 6 hvelykkel kellett megnyjtaniuk ahhoz, hogy drag bike kinzetet kaphasson. Mikzben a Trac a lengkar felszerelsvel volt elfoglalva, Anglada s csapata nekillt a kerekek talaktshoz, hogy sport bike kompatibiliss vltoztassk. Ehhez rengeteg rendelsre kszlt egyedi felszerelsre volt szksgk.
Tbbek kztt klnbz csapgyak kellettek, a sport bike tengelyhez. Ezen kvl a kerkagyat is t kellett dolgozniuk ahhoz, hogy a Kawasaki ZX-7R hts fk rotorja a bal kerkagy peremhez passzoljon.
Miutn a kerekeket kiegyenltettk s felszereltk a Trac lengkarra, a motort tszlltottk a Tricky Air-hoz Miamiba, ahol Air Ride felfggesztsi rendszerrel lttk el. Ezt a sportbike-ra jellemz tulajdonsgot is a Custom Sportbike Concepts csapata vezette be legelszr. Mivel Anglada s csapata szlltotta a Tricky szerelinek a nyersanyagot is, gy teht t tudtk alaktani az egyik chopper-jk hts felfggesztst gy, hogy sszhangban legyen a sport bike-ra jellemz lengkar geometrijval. Ezltal Anglada a Busa hts rszt egyetlen gombnyomssal majdnem 5 hvelykkel lejjebb tudta ereszteni. Napjainkban a Custom Sportbike Concepts mr tucatszm rulja azokat az Air Ride rendszereket website-ukon keresztl melyek technolgijt pont ezen a motoron dolgoztk ki elszr.
Az Air Ride felfggeszts azonban nem az egyetlen olyan trkk volt, amit Anglada a chopper vilgbl hozott magval s itt visszatrhetnk a hts fkrendszerhez. A motor jobb oldalt alaposabban megvizsglva megfigyelhetjk, hogy a hts kerkre extra tiszta rltst nyernk, anlkl, hogy a fk rotor zavarna a kiltsban. A Redneck Engineering egyik chopper-jbl inspirldva Anglada thelyezte a hts fket a kerk bal oldalra, elrejtve a kerkagy s a lnckerk fogazata kztt. Az elegns tervezs elsrang bizonytkaknt Anglada egy olyan tengelyszablyoz s rendszmtbla tart kombincit hozott ltre, amelyik valsggal beburkolja a vezet lnckerk fogazatt s ezltal szerelsi helyet biztost a hts fknl a mrmszerek szmra. Azta Anglada mr ms megrendelknek is gyrtott hasonl rendszereket, de szerinte ahhoz, hogy ez jl is mkdhessen, a szlesebb, 18 hvelyk tmrj chopper kereket kell hasznlni.
Forrs:superstreetbike.com